شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۳:۴۷

کشف نفت خام سبک در غرب کویت
ایران دریلینگ: شرکت نفت کویت دو مخزن نفت خام سبک و گاز همراه در منطقه "کراع المرو" واقع در غرب کویت را در ماه گذشته میلادی کشف کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، مقام‌های اقتصادی کویت اعلام کردند: با توجه به شاخص‌های ابتدایی، این کشف جدید ممکن است یکی از بزرگترین اکتشاف‌های نفتی کویت در چند سال گذشته به‌شمار رود. براساس این گزارش، آزمایش‌های انجام شده روی مخزن نخست، وجود مقادیر زیادی از نفت خام را اثبات می‌کند. به گفته مقام‌های شرکت نفت کویت، کشف جدید چشم‌اندازهای روشنی برای یک اکتشاف بزرگ گاز همراه در این منطقه باز می‌کند، به ویژه این که درصد گاز همراه با نفت سبک همیشه بیش از مقدار آن با نفت سنگین است.

انتظار می‌رود که شرکت نفت کویت، آزمایش‌های ابتدایی بر روی مخزن نخست را خلال چند روز آینده تکمیل کند تا پس از آن  آزمایش‌های موردنظر بر روی مخزن دوم طی یک ماه انجام و سپس حفاری چاه‌های قطعی آغاز شود. ازسوی دیگر، مقام‌های ارشد نفتی کویت ضمن ابراز نگرانی از کاهش تولید میدان نفتی الوفره در منطقه مشترک میان کویت و عربستان، عنوان کردند که کاهش تولید این میدان از پنج سال پیش تاکنون به صورت افزایشی ادامه دارد. گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که تولید نفت میدان الوفره در ماه گذشته میلادی حدود ١٤ تا ٢٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ١٨٠ هزار بشکه در روز رسیده است. تولید نفت این میدان در ماه پیش از آن ٢٠٠ هزار بشکه و در ماه اکتبر ٢٠١٤ برابر با ٢٢٥ هزار بشکه نفت در روز بود.


  کد خبر : 606
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :